pani odbierająca przesyłka w szarym opakowaniu

Najlepsze firmy kurierskie w Polsce

Coraz więcej osób wysyła i odbiera paczki. Sprzedaż internetowa rośnie w szybkim tempie. Zakupy online są popularne nie tylko wśród młodego pokolenia, ale także wśród seniorów. W zdecydowanej większości paczki dostarczane są i wysyłane z pomocą firm kurierskich. Jakie firmy są najlepsze na polskim rynku?

Przesyłki kurierskie – dlaczego warto skorzystać z usług firm kurierskich?

Wysyłka paczki kurierskiej jest banalnie prosta. Wystarczy dostęp do urządzenia z internetem oraz drukarka. Na stronie internetowej przewoźnika dostępny jest formularz, który należy wypełnić. Następnie za przesyłkę trzeba zapłacić i wydrukować list przewozowy, który musi zostać umieszczony na paczce. We wskazanym w formularzu terminie kurier zgłasza się po paczkę i gotowe. Nie trzeba wychodzić z domu. Paczka dociera na terenie Polski zazwyczaj w ciągu 24 godzin. Dużym atutem firm kurierskich są niskie ceny. Standardowa paczka może mieć wagę wynoszącą nawet do 25 kilogramów. Dlatego też korzystanie z usług kurierskich jest szybkie, łatwe i przyjemne.

Jakie firmy kurierskie są najlepsze w Polsce?

Co roku przygotowywany jest raport o rynku usług e-commerce w Polsce. Internauci wskazują trzy firmy kurierskie, z których usług korzystają najczęściej. Na pierwszym miejscu uplasowała się firma DPD, która obejmuje około 30% rynku. Drugi stopień podium przypadł DHL, a na trzecim miejscu znajduje się InPost, na który głosowało aż 23% ankietowanych. Na pozostałych miejscach znajduje się UPS, Pocztex, GLS oraz FedEx. Taki trend jest zauważalny już od kilku lat i trzy pierwsze pozycje się nie zmieniają.

Zobacz również  Aktywne spędzenie wakacji – wyślij dziecko na kolonię sportową

Na jakiej podstawie można ocenić firmę kurierską?

Z racji dużej konkurencji na rynku usług kurierskich bardzo często wiele osób nie wie, jakimi kryteriami się kierować przy wyborze przewoźnika. Niektóre firmy mają lepszą ofertę skierowaną do osób prywatnych, a inne do firm. Są też przewoźnicy międzynarodowi, którzy proponują znacznie korzystniejsze warunki wysyłki paczek zagranicznych. Oczywiście znaczącą rolę przy ocenie firmy odgrywa także cena, choć nie jest ona ostatecznym wyznacznikiem, który powinien być brany pod uwagę. Przede wszystkim firma kurierska powinna terminowo dostarczać przesyłki, a warunki muszą być jasne. Nie bez znaczenia jest wskaźnik, który określa liczbę zagubionych bądź uszkodzonych przesyłek. Aczkolwiek takie sytuacje zdarzają się niezwykle rzadko.

Jak wybrać firmę kurierską?

Prowadząc sklep internetowy, warto podpisać umowę na początku z kilkoma przewoźnikami, aby sprawdzić, która z tych firm sprawdzi się najlepiej. Dobrze jest też dać możliwość wyboru klientowi przewoźnika, z którego usług chce korzystać. Przesyłki kurierskie przede wszystkim muszą docierać do klienta na czas i to jest główny wyznacznik, jakim należy się kierować przy wyborze firmy kurierskiej. Warto także wynegocjować atrakcyjną cenę, jeśli przesyłki są wysyłane w dużej ilości. Każda zaoszczędzona złotówka przyniesie ogromne oszczędności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.